Gyldendals røde ordbøger i Linux

Hejsa.
Jeg har fået Gyldendals røde ordbøger forærende og dem kunne jeg godt
tænke mig at bruge i Linux - er der nogen der har hørt om det kan lade sig
gøre?

Jeg forstiller mig at man, i stil med andre ordbøger, kan bryde det format
de ligger i og kopiere dem over i et format af eget valg. Nudansk ordbog
ligger i en Access database, som nemt lader sig bryde, hvis jeg er heldig
er det ligeså nemt med de røde, men jeg vil gerne være lidt mere sikker
inden jeg bryder plomberingen.

Nu skal det ikke handle om ophavsret, men så vidt jeg er orienteret er
dette fuldt lovligt, sålænge det handler om at tilegne sig værket.

Regards Martin Leopold.
Dept. of Computer Science, University of Copenhagen