Ordbogsfilformater (Was: Hvordan tilføjes dsdo til OOo?)

Michael Schmidt skrev:

> btw. findes der ikke "smartere" formater end den fil der
> her refereres til?

Nu ved jeg ikke lige hvilken fil du mener.

> Noget, der er i stil med opstillingen i ordbøger, hvor
> "basisordet" står først og så efterfulgt af alle dets
> gyldige endelser (-en; -er; -erne; osv)

Jeg har set noget i den stil ude hos Center for
Sprogteknologi (CST), men jeg tror nu nok det bare var rå
udtræk fra en SQL-database.

Ispells format er strengt taget ikke grammatisk orienteret,
men det ser ud lidt hen ad hvad du spørger efter.

Og så er der endelig muligheden for at du selv designer et
fornuftigt format til formålet, og skriver et program der
kan oversætte ordbogskildeteksten til det.

Jacob
--
»Omsorg er den kvindelige aggressionsform!!«
                                   -- Divus Madsen, exam.gud