Re: [LOCALE] Ord med bindestreg.

On 18 Apr 2004 16:38:41 +0200 Henrik Christian Grove wrote:

> Jeg ville klart også foretrække ordet uden bindestreg, men
> retskrivningsreglerne men retskrivningsreglerne tillader brugen af
> bindestreger ved "usædvanlige eller svært læselige ord og
> bogstavsammenstød" uden at præcisere hvad der er usædvanligt.

Behøver vi at have dem med med bindestreg i ordlisten? Det bliver et
rod, når en godkender langturs-trafikken og en anden forbyder
langturs-trafikkens. Vi bør finde en måde at lave det konsistent på.

Personligt synes jeg at det er sværere at læse netop det ord uden
bindestreg, da jeg først læser første halvdel som langtur-straf, og når
jeg så kommer til -ikken, finder ud af at det ikke giver mening, og så
går tilbage for at flytte en bindestreg så det giver mening.

--
41 6E 64 65 72 73