Re: [LOCALE] Nye muligheder med dte

On 18 Apr 2004 15:53:01 +0200 Henrik Christian Grove wrote:

> For et par uger siden annoncerede jeg eksistensen af dte
> (http://www.sslug.dk/~grove/dte) her. Jeg har ikke fået andre
> kommentarer end Jacobs udsagn om at det var et godt værktøj (men han
> har også prøvet tidligere udgaver).

Jeg bruger det til næsten hver eneste mail. Det sværeste er at huske at
kører dte, så der er blevet godkendt et par regulære udtryk fra min
side.

> Det kan selvfølgelig være fordi der
> ikke er andre der er interesserede i det, men jeg vælger at tro det er
> fordi det bare virker. Derfor har jeg nu lavet en ny udgave, med et par
> nye muligheder. Sammensatte ord kan man nu markere direkte i WORD-feltet
> med et =,

Så kan du vist godt glemme mit sidste indlæg her på listen :)

> og hvis man ikke gider/kan (evt. fordi der mangler et
> bøjningsmønster i dte) angive et bøjningsmønster, kan man med et +
> markere overgangen fra rod til bøjningsendelse (i de tilfælde hvor roden
> er en del af det bøjede ord).

Hvad gør det? Er det for at få "stammeordet"?

Og jeg poster lige et link, hvis der er nogen der gerne vil
opgradere/installere dte:

http://www.sslug.dk/~grove/dte

Jeg kan se der er sket en del siden jeg kiggede på dte.

Fra vim køres dte let med:

:%!~/dte.pl

Hvis man vil have det som en kort kommando kan man placere en fil i

~/.vim/ftplugin/mail/ (dte.vim ville være et fint navn) med indholdet:

map ,dte :%!~/dte.pl<cr>

så køres dte på en mail ved at skrive: ,dte

Hvis jeg har flere feature-ønsker tilgode, vil jeg lige nævne at det
ville være rart hvis dte kunne fjerne linjer, der begynder med "--", da
de tilsyneladende er blevet til kommentarer i mailsne.

--
41 6E 64 65 72 73