Re: [LOCALE] COMPOSITE-WORD

Henrik Christian Grove skrev:

> Fugebogstaver er et særtilfælde af en sammensætningsform,
> som kan have mange andre former. Markeringen skal
> indsættes mellem sammensætningsformen af første ord og
> andet ord. (Generalisér selv til sammensætninger med flere
> led.

Jeg er ikke helt enig med Henrik om generaliseringen.

> Maskin=teknik og hus=holdnings=penge.

Jeg opfatter »husholdningspenge« som værende sat sammen af
sammensat ord er i mine øjne et sekundært problem.

> Men det illustrerer et andet problem, som vi faktisk
> berørte i svaret til Kevin. Vi kan ikke se om det er
> hus+holdningspenge eller husholdnings+penge.

Det kan vi, hvis vi nøjes med det ene skilletegn.

> Det er der ingen der siger man skal kunne.

Men jeg har vist skrevet et sted at det kan være nyttigt.

:-)

Jacob
--
Rent-a-Minion Inc. Because good help is so hard to find.