Re: [LOCALE] COMPOSITE-WORD

Anders Bo Rasmussen <sslug@sslug> writes:

> Hvordan skal composite-word udfyldes,

Sjovt du spørger. Jacob og jeg har for 45 minutter siden fundet ud af at
vi burde ændre lidt på reglerne for netop det felt. Hvis man (som vi har
gjort hidtil bruger bindestreg kan man ikke umiddelbart se hvad
cha-cha-cha-partner er sammensat af, derfor bruger vi nu =.

> hvis der er fuge-s eller første
> del af ordet ikke kan optræde alene?

Fugebogstaver er et særtilfælde af en sammensætningsform, som kan have
mange andre former. Markeringen skal indsættes mellem
sammensætningsformen af første ord og andet ord. (Generalisér selv til
sammensætninger med flere led.

> fx
>
> maskinteknik
>
> og
>
> husholdningspenge

Maskin=teknik og hus=holdnings=penge.

Men det illustrerer et andet problem, som vi faktisk berørte i svaret
til Kevin. Vi kan ikke se om det er hus+holdningspenge eller
husholdnings+penge.

> Hvis man skal kunne slå orddelene op enkeltvis,

Det er der ingen der siger man skal kunne.

> indebærer det så ikke
> at vi skal kunne kende forskel på ord, der staves ens men ikke er det
> samme?

Det er skam en del af planerne for vores database (som nu ikke længere
er 100% vapourware - men faktisk findes i en testversion med 7 ord på
nuværende tidspunkt).

.Henrik

--
"Jeg kan godt se at med Gentoo som alternativet, så kan Windows ikke
være så slemt."					-- Jacob Sparre Andersen