Re: [LOCALE] Language Info Needed for Aspell (fwd)

Henrik Christian Grove skrev:

> [1] Hvis vi opnår rimelig enighed om at min redegørelse er
> værd at sende til Kevin, skal vi huske at understrege at
> andetleddet i en sammensætning efter de nævnte regler også
> kan være sammensat.

Det kan førsteleddet også.  "Bananrepublikpræsident" er
måske ikke det ideelle eksempel på dette, men for mig er det
set sat sammen af "bananrepublik" og "præsident".  Det er
for tidligt på morgenen til at jeg kan overskue om denne
betydningsbaserede opdeling, hvor førsteleddet er sammensat
giver anledning til nogle ord, men ikke vil kunne få, hvis
man kun tillader at andetleddet er et sammensat ord.

Jacob
--
"It's not a question of whose habitat it is,
 it's a question of how fast you hit it."