Re: [LOCALE] Hjælp med oversættelse ønskes!

Mogens Jæger <sslug@sslug> writes:

[...]

> Jeg oversætter 'dither algorithm' med 'udjævnings algoritme', og i den
> sammenhæng mener jeg at det må være noget med tilpasning til
> skærm?????????? hvorfor i et print program??????????

Jeg har mest set dither anvendt til farvereduceringsalgoritmer. Men
mht. skærm er det måske til visning af udskrift? Hm, lyder godt nok
lidt mærkeligt.

> Jeg ved godt, at ALT skal oversættes, men i det her tilfælde mener jeg
> at det er en kommando eller lignende der henvises til, og derfor kun
> oversat det der ikke er _ imellem! eller hvad??
> ijs_server_get_page_header failed %d\n
> ijs_server_get_page_header fejlede %d\n

Ja, det er nok bare en funktion skrevet i C. Så den skal du ikke oversætte.

--
Ole Laursen
http://www.cs.auc.dk/~olau/