Hjælp med oversættelse ønskes!

Hej alle
Håber at kunne få lidt (meget) hjælp med fordanskningen af gimp-print.
Jeg tillader mig at liste dem jeg mangler (afledte af disse er der selvfølgelig også), og hvis I så bare kan svare på en eller nogle af dem, vil det være en stor hjælp.
Jeg har forsøgt at finde dem i programmet - altså 'i brugs sammenhæng' - uden det store held.

Read from printer timed out
Læsning fra printer løb tidsmæssigt ud - lyder dumt, men vel dækkende???

You may only specify one printer or raw device. Har jeg oversat med (det er det der "raw device" jeg er usikker på): Du kan kun specificere en printer eller en ufiltreret enhed.

Internal error! Output channels or input channels must be 1\n ????

Bond
Jeg har kigget lidt i andre oversættelser. Den tyske oversætter med "fed" som om der stod "bold", den svenske med "bånd" (Band).
I programfilen optræder det som:

static const pcl_t pcl_media_types[] =
{
   { "Plain", N_ ("Plain"), PCL_PAPERTYPE_PLAIN},
   { "Bond", N_ ("Bond"), PCL_PAPERTYPE_BOND},
   { "Premium", N_ ("Premium"), PCL_PAPERTYPE_PREMIUM},
   { "Glossy", N_ ("Glossy Photo"), PCL_PAPERTYPE_GLOSSY},

Cut Sheet Bin 1
Cut Sheet Bin 2
Skær ark ??????? - ifølge min ordbog er en Bin en affaldsspand, og beslægtede
I programfilen optræder det som:

static const input_slot_t spro5000_input_slots[] =
{
{
"CutSheet1",
N_("Cut Sheet Bin 1"),
0,
0,
Min første indskydelse var at oversætte med "Skær ark nr. 1" - hvorfor kan jeg ikke forklare nu hvor jeg har 'kigget nærmere'.

%s wrap mode must be %s\n
%s nulstilling af tæller tilstand skal være %s\n
http://www.faqs.org/docs/jargon/index.html forklares 'wrap around' med: The action of a counter that starts over at zero or at minus infinity.......
I programfilen optræder det som:

         if (stp_curve_get_wrap(checkval) !=
             stp_curve_get_wrap(desc->bounds.curve))
           {
             stpi_eprintf(v, _("%s wrap mode must be %s\n"),
                         parameter,
                         (stp_curve_get_wrap(desc->bounds.curve) ==
                          STP_CURVE_WRAP_NONE) ?
                         _("no wrap") : _("wrap around"));
             answer = 0;

Threshold Tærskelværdi

Hue Map Farvetone kort

AppGamma ??????????????

Use linear vs. fixed end point contrast adjustment
Brug lineær kontra fast endepunkts kontrast justering - jeg er ikke helt stiv i teorien her, så kan det bruges?

Screening Adjustment Afskærmnings justering - sådan direkte fra ordbogen. I filen er det brugt:

   STP_PARAMETER_TYPE_DOUBLE, STP_PARAMETER_CLASS_OUTPUT,
   STP_PARAMETER_LEVEL_ADVANCED, 0, 1, -1, 1
 },
 {
   "DitherAlgorithm", N_("Dither Algorithm"), N_("Screening Adjustment"),
   N_("Choose the dither algorithm to be used.\n"
      "Adaptive Hybrid usually produces the best all-around quality.\n"

Jeg oversætter 'dither algorithm' med 'udjævnings algoritme', og i den sammenhæng mener jeg at det må være noget med tilpasning til skærm?????????? hvorfor i et print program??????????

Jeg ved godt, at ALT skal oversættes, men i det her tilfælde mener jeg at det er en kommando eller lignende der henvises til, og derfor kun oversat det der ikke er _ imellem! eller hvad??
ijs_server_get_page_header failed %d\n
ijs_server_get_page_header fejlede %d\n

Puh ha - det blev en længere sag : tak for at du 'fulgte' med hertil ;-D

--
mvh Mogens Jæger