Re: [LOCALE] Aspells svenska ordlista version 0.51-0

Quoting Lars Aronsson <sslug@sslug>:

> Bland ord som tillkommit märks främst sammansättningsformer som
> "asätar", "barnmorske" och "överläkar".  Dessa var kanske bortstädade
> tidigare, men har i så fall återkommit nu.  Någon som vet varför?

Alldeles uppenbart beror detta på att böjningar som är giltiga enbart
i sammansättningar av misstag har markerats som korrekta ordformer.

Det skulle behövas någon svensktalande person som vill ta på sig
uppgiften att generera aspell-ordlistan korrekt utifrån befintligt
material.

> För ett år sedan efterlyste jag ett källkodsformat för ordlistor.
> Det har vi fortfarande inte, men i stället har vi fått Göran
> Anderssons interaktiva verktyg på http://sv.speling.org/

Avsikten är att materialet på sv.speling.org ska användas till de
svenska rättstavningsordlistorna. Det materialet är dock ännu alltför
ofullständigt, så för tillfället baseras aspell-ordlistan på min gamla
ispell-ordlista från 1997.

--
Göran