Re: [LOCALE] Flertalsformer

Lars B. Dybdahl skrev:

> Den officielle GNU gettext håndbog skriver om en del
> sprog, hvordan deres flertalsformer er skruet sammen
> (ngettext funktionen). Jeg synes dog, at der mangler en
> uhyggelig masse sprog i deres liste, f.eks. kinesisk,
> arabisk, nynorsk, islandsk, grønlandsk osv.

Islandsk og færøsk hører til i samme kategori som engelsk:

   Plural-Forms: nplurals=2; plural=n != 1;

Det er jeg temmelig sikker på at nynorsk også gør.

Arabisk og grønlandsk hører desværre ikke til blandt de
sprog jeg kender noget videre til.

Jacob
--
"eksperimenter med at erstatte animalsk fedt med forskellige
 former for grøntsager (eksempelvis kartofler). Den slags