Re: [LOCALE] Instant messaging

Ole Kofoed Hansen <sslug@sslug> writes:

> Jeg er i øjeblikket ved at skrive lidt til linuxbøgerne om instant
> messaging programmer, men jeg ville gerne have et dansk udtryk for
> "instant messaging". Desværre kan jeg ikke selv komme på noget.

"Instant Coffee" oversættes normalt med "pulverkaffe".  Et
"pulversnakkeprogram" er der nok ikke nogen der forstår.

Måske mere noget i retning af "Direkte beskeder"?

Brug af "online" forvirrer nok mere end det gavner.  OS X's iChat har
slet ikke oversat begrebet.  Hvad har Microsoft gjort?

--
  Thorbjørn Ravn Andersen
  http://unixsnedkeren.dk/ravn