Re: [LOCALE] GNU Gettext erfaringer søges

Ole Laursen skrev:

> Det ved jeg ikke noget om; jeg kender desværre ikke
> rigtigt noget til Ada, jeg ved ikke engang hvad ASIS er.
> :-)

"Ada Semantic Interface Specification".  API'et som man
bruger til at spørge en Ada-oversætter om hvad der står i
kildeteksten til et Ada-program.

> Men umiddelbart ville jeg tro at de var glade for at kunne
> understøtte flere sprog.

Ja.

> Det tror jeg ikke. .pot-filerne skal jo vedligeholdes
> konstant, potentielt hver eneste gang en streng i
> kildekoden ændres. Det er jo ikke særligt mange strenge
> det er nødvendigt at kommentere.

Det er selvfølgelig en pointe.

> Ikke desto mindre spurgte du blot om hvordan man indsætter høstbare
> kommentarer i Glade:
>
>   "Hvordan indsætter man høstbare kommentarer i GLADE-filer?"
>
> Måske har jeg misforstået et eller andet. Libglade bruger
> jo selv gettext, så hvis den installerede gettext
> understøtter kommentarer inden i strengene, burde det være
> muligt at indsætte dem ligesom i almindelig kildekode.

Men bevarer GLADE kommentarer man sætter ind i filerne til
GLADE?  Og trækker `xgettext` dem ud som du foreslår?

Under alle omstændigheder er det efter min mening meget
sjældent at uden-for-strengen-kommentarer giver mening i en
".pot"-fil.

Jacob
--
25 dage, 16 timer og 17 minutter uden svar:
    http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061