Re: [LOCALE] GNU Gettext erfaringer søges

> Jeg tvivler lidt på at Gettext-folkene vil synes om at
> `xgettext` bliver afhængigt af ASIS.  Men jeg skal se på
> det.

Det ved jeg ikke noget om; jeg kender desværre ikke rigtigt noget til
Ada, jeg ved ikke engang hvad ASIS er. :-) Men umiddelbart ville jeg
tro at de var glade for at kunne understøtte flere sprog.

> Er det så ikke lige så let at skrive sine ".pot"-filer i
> hånden?

Det tror jeg ikke. .pot-filerne skal jo vedligeholdes konstant,
potentielt hver eneste gang en streng i kildekoden ændres. Det er jo
ikke særligt mange strenge det er nødvendigt at kommentere.

Jeg mener i øvrigt at man allerede kan få Glade til at udskrive en
.h-fil der blot indeholder markerede strenge; det var formodenligt før
intltool blev opfundet.

> Jamen jeg mente netop det oprindelige problem, men når man
> programmerede brugergrænsefladen i GLADE.  GLADE i sig selv
> er ikke noget problem.

Ikke desto mindre spurgte du blot om hvordan man indsætter høstbare
kommentarer i Glade:

  "Hvordan indsætter man høstbare kommentarer i GLADE-filer?"

Måske har jeg misforstået et eller andet. Libglade bruger jo selv
gettext, så hvis den installerede gettext understøtter kommentarer
inden i strengene, burde det være muligt at indsætte dem ligesom i
almindelig kildekode.

--
Ole Laursen
http://www.cs.auc.dk/~olau/