Re: [LOCALE] GNU Gettext erfaringer søges

Keld Jørn Simonsen wrote:
> at det blev vedligeholdt, og opdateret med eventuelle nye
> udvidelser til gettext. At det blev distribueret lige så bredt som
> gettext, som jo er en basal pakke i linux.

Jeg vurderer at 95-99% af alle potentielle brugere ville fravælge at bruge
denne kode, såfremt den blev underlagt GPL licensen. Vi taler trods alt her
om dybt kommercielle, lukket source miljøer, og ikke Open Source miljøer.

Til gengæld er disse kommercielle miljøer meget samarbejdsvillige, og jeg
har allerede modtaget en del kode til projektet, selv om jeg har en
væsentlig mere fri licens end GPL. Noget af den kode er faktisk kommet fra
folk, der ikke ville have brugt systemet, hvis det var under GPL.

Jeg tror at den negative effekt af GPL her er større end den positive effekt
ved at flere bruger koden. Jeg tvivler på, at det ville have forholdt sig
sådan i et C++ eller Visual Basic miljø, men Delphi er lidt anderledes.

Lars.

--
Dybdahl Engineering
Telefon 70201241