Re: [LOCALE] sv ispell

Stefan Ekman wrote:

> Tyvärr är implementeringen av funktionen för sammansatta ord usel i
> listan. Listan är en konvertering av ispells ordlista, där det inte
> finns en flagga. Därför tillåter ordlistan mer än den borde: I princip

Kan vi få några exempel på ord som felaktigt godkänns och ord som
felaktigt underkänns, och i vilka fall detta är ett problem?

Jag tror på principen från extreme programming att köra enhetstester
direkt i Makefile, så att man regressionstestar sina program vid varje
kompilering.  När jag skriver min ispell-ordlista och kör "make", så
körs "ispell -e" för att expandera den till en aspell-ordlista, och
min Makefile kollar hur den skiljer sig mot föregående version och att
inga otillåtna mönster uppkommer, t.ex. tre i rad av samma bokstav,
eller genitiv-s på ord som redan slutar på s, x eller z.  En sådan
uppsättning testfall kan nog vara användbar även för andra ordlistor.

För övrigt skrev jag nu idag en debattartikel om affärsmodeller för
fria ordlistor på http://www.gnuheter.com/article.php?sid=2244

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/