Re: [LOCALE] sv ispell

tor 2003-02-20 klockan 17.07 skrev Jonas Bosson:

> Jag saknar några finesser i ispell som sammansatta ord, som nu stöds i
> myspell. Kevin B. Hendricks / myspell sa "I still don't know why the
> Swedish OOo dictionary people do not enable compound support in the OOo
> Swedish dictionary.  It seems a shame."

Han är förvirrad, eftersom en sådan version finns sedan december. Den
har skickats till honom och ligger också på

http://sv.speling.org/filer/myspell-sv-1.3.8-3.tar.gz.

Ursprungligen vägrade han lägga till flaggan för sammansatta ord och
ville att alla skulle ingå i listan. Eftersom han vägrade ihärdigt gav
jag upp, men sedan upptäckte jag att han utan att meddela mig lagt till
den iallafall. Därför blev den något sen.

Tyvärr är implementeringen av funktionen för sammansatta ord usel i
listan. Listan är en konvertering av ispells ordlista, där det inte
finns en flagga. Därför tillåter ordlistan mer än den borde: I princip
sammansättning av alla ord utan stora bokstäver och som är mer än tre
tecken långa.

/Stefan
--
Stefan Ekman		0708-223133	ICQ: 1691117		MSN: sslug@sslug
Bältegatan 14				Jabber: stekman		Yahoo: mrstefanekman