Re: [LOCALE] sv ispell

Jonas Bosson wrote:

> Jag saknar några finesser i ispell som sammansatta ord, som nu stöds i
> myspell. Kevin B. Hendricks / myspell sa "I still don't know why the
> Swedish OOo dictionary people do not enable compound support in the OOo
> Swedish dictionary.  It seems a shame."

Finns det något program som automatiskt översätter en .aff för ispell
till en .aff för myspell?  Jag håller på och utvecklar en ny
svensk .aff för ispell, och en svensk ordlista som följer den.

> Borde man inte kunna splitta sammansatta ord som folk har lagt till och
> därigenom stödja 'compound support'. Finns det någon plan för det, eller
> vill ni att jag ska försöka..?

Berätta mer om compound support och hur det fungerar i myspell!

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/