Re: [LOCALE] GNU Gettext erfaringer søges

Jacob Sparre Andersen wrote:
> Og ellers ville det vel heller ikke give mening at
> programmer oversat med gratisudgaven af Delphi til Linux kun
> distribueres under GPL.

Tja - giver det nuværende speciel meget mening? Ideen i GPL er jo netop at
man vil forsøge at opbygge noget fælles source-kode, som alle må bruge, men
hvis Borland til enhver tid kan gøre koden irrelevant ved simpel ændring af
licensbetingelserne, så er det jo et spinkelt fundament, det bygger på.

Husk på, at Kylix Open Edition ikke er Open Source, og derfor ikke må gives
til venner og bekendte. Hvis Borland en dag holder op med at levere Open
Edition, så kan nye programmører af licensmæssige årsager ikke kompilere
koden uden at købe en compiler hos Borland. Og hvis Borland holder op med
at levere VCL og CLX i to licenser, bliver det meget besværligt at bruge
fremtidige udgaver af Delphi og Kylix med GPL software, idet GPL
programmerne så kun må kompileres med gamle VCL og CLX udgaver.

Det er selvflg. noget helt andet, hvis koden kan kompileres under
http://www.freepascal.org/.

Personligt bryder jeg mig meget mere om, at Delphi programmer leveres under
en licens som denne:

http://dybdahl.dk/dxgettext/download.php

Lars.

--