Re: [LOCALE] GNU Gettext erfaringer søges

Ole Laursen skrev:

> Godt spørgsmål. I det hele er Glades håndtering af
> oversættelser noget mangelfuld. Men hvis du nu i
> kildeteksten til dit program har en dummyblok:
>
>   #if 0
>    // translators: this is 'Unknown document'
>    _("Unknown")
>   #endif

Da `xgettext` ikke kan læse Ada, giver det ingen mening at
forsøge at løse problemet på den måde.  Og det vil vel
stadig betyde at jeg kun har én "Unknown"-streng for to
forskellige betydninger af ordet.

> Mon så ikke det går? Jeg har ikke testet det.

Det går ikke.  Kommentarhøstning er sikkert udemærket til
mange ting, men ikke til at sikre korrekt grammatisk skelnen
mellem forskellige betydninger af ord som "unknown" og
"new".  Dér bliver man nødt til at sætte kommentarerne ind i
strengene.

Jacob
--
"Mon hun svarer snart?"                  -- Kristian Vilmann