Re: [LOCALE] Microsofts ordlistor

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Ergo er det hverken Open Source eller distribuerbart under
> en GPL- eller BSD-lignende licens.  Det er i strid med punkt
> 1, 5 og 6 i Open Source-definitionen.

Riktigt!  Men jag får ju ladda hem copyrightade nyheter från www.dn.se
eller www.berlingske.dk för eget bruk, köra dem genom min
stavningskontroll, och addera nya ord till min ordlista.  På samma
sätt kan språkmaterialet från Microsoft användas.  Det intressanta är
att det är en stor textmassa i maskinläsbar form.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/