Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Quoting Lars Aronsson <sslug@sslug>:

> Myspell har en COMPOUNDFLAG S som används för mjukvaru/S vilket gör
> att "mjukvaruleverantör" är OK, men "mjukvaru" underkänns (bra).
> Tyvärr finns ordet "mjukvaru" som fristående ord i Aspell-ordlistan.

Tja, i den sista versionen av min ispell-ordlista hade jag lagt ner mycket
arbete på sammansättningar. Det var markerat vilka ord som fick delta
som första ord i sammansättningar, och en del ord (bl.a. "mjukvaru")
godkändes bara i sammansättningar.
Då jag lämnade över ordlistan till SSLUG förstördes
sammansättningsinformationen och dessutom markerades "mjukvaru" och
alla andra sammansättningsböjningar som giltiga ord...
Min sista källkod har jag, tillfälligtvis, lagt upp på adressen
   http://217.215.183.103/iswedish.tgz

> Jag kanske borde arbeta med myspell-formatet i stället för ispell?
> Det verkar vara OpenOffice.org:s delprojekt "Lingucomponent",
> http://whiteboard.openoffice.org/lingucomponent/
>
> Jag ser också att hyphenation och thesaurus saknas för svenska.
> Här finns mycket att göra.

Vad gäller avstavning finns det en MYCKET bra regeluppsättning för svenska
i LaTeX. Man bör kolla upp den först.

--
Göran