Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Jacob Sparre Andersen wrote:

> "myspell" er stavekontrolmodulet i OOo.  Og ja, dets
> affiksfil har et anderledes format end Ispells.  :-(

Myspell har en COMPOUNDFLAG S som används för mjukvaru/S vilket gör
att "mjukvaruleverantör" är OK, men "mjukvaru" underkänns (bra).
Tyvärr finns ordet "mjukvaru" som fristående ord i Aspell-ordlistan.

Jag kanske borde arbeta med myspell-formatet i stället för ispell?
Det verkar vara OpenOffice.org:s delprojekt "Lingucomponent",
http://whiteboard.openoffice.org/lingucomponent/

Jag ser också att hyphenation och thesaurus saknas för svenska.
Här finns mycket att göra.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/