Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Goran Andersson wrote:

> Intressant, den är 50% "större" än än den officiella svenska ispell/aspell-
> ordlistan. Är det möjligt att hämta den från nätet någonstans? Under
> vilken licens? Bygger den på någon annan ordlista, eller har du skapat den
> från grunden?

En orsak till att min lista är större, är att jag anser "fri
sammanfogning" vara en styggelse.  Därför har jag slagit av den
funktionen i ispell/aspell.  Då rapporteras sammansatta ord som
stavfel, varvid jag för in dem i min ordlista.

Jag har utgått från allt jag kommit över, främst givetvis
aspell-listan.  Idag har jag kollat lite på dina nyare varianter, och
har följande kommentarer:

De här orden är väl fel: rekommenera, illustera, Norstetds

Förekommer "existera" och "hisna" verkligen i passivum?  Har du några
exempel på sådana meningar?

Är böjningen "avvägade", "avvägades", "avvägat", "avvägats" rätt?

Ska det verkligen vara genitiv-s på bransch, brosch, bräsch, depesch,
dusch, hasch, haschisch, kibbutz, marsch, match, musch och Schweiz?

Vad är "siret", "sirets", "vasset" och "vassets"?

> Ja, det behövs mycket intelligentare verktyg för att kunna hantera din
> källkod utan att förstöra den. Jag minns att jag hade samma problem

Jag skiljer på min källkod (.txt) och utdata från munchlist (som jag
kallar .ispell).

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/