Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Kan nämnas att det finns två läger vad gäller verbets stam, ena lägret vill
ha imperativformen, som jag personligen tycker känns enklast av morfologiska
skäl. Det andra lägret vill ha infinitivformen och infogar stamförändringar
istället. Rent datalingvistiskt så är det mycket enklare att använda imperativ
eftersom man då slipper ändra i stammen innan man lägger till böjningssuffix.
Om man inte använder sig av morfologi för att blåsa upp ordformer från grund-
form utan listar alla former i lexikonet istället så spelar det naturligtvis
inte någon roll vad man använder.

- Veronica