Re: [LOCALE] OOo kan ikke stave?

Thomas Dahl Pedersen skrev:
> [...]

[ OOo 1.02 ]

> [...]

Lige netop "havebænk" kan jeg se at en korrekt fungerende
OOo burde kunne godkende med "myspell-da-1.4.24".

I "da_DK.aff":
-----
COMPOUNDFLAG m
-----

I "da_DK.dic":
-----
bænk/m
[...]
have/m
-----

> Næh, jeg bruger 1.4.24, men det skader vel ikke.

Nej, tværtimod.  Vi havde stadig problemer med OOo og
"myspell-da.1.4.23".  Efter at Flemming og jeg lavede en del
detektivarbejde fik vi dog brygget en fornuftig løsning
sammen.

> da_DK.dic er jo blot en tekstfil og jeg kan se at
> "havebænk" ikke findes i denne. Kan det passe at OOo ikke
> kan finde ud af at sammensætte navneord?

Generelt ja.  Men ord der er markeret med "/m" skal kunne
foranstilles med alle andre ord.  Så "havehavelåge" burde
også accepteres.

> Er der andre der kan reproducere denne fejl?

Jeg kan ikke.  Men det hænger sammen med at jeg ikke har OOo
på min maskine.  Og man kan vist ikke få "myspell" (OOo's
stavekontrol) som et selvstændigt modul, så man kan lave
automatiseret afprøvning af sine ordbøger.

> Det værste er ikke at den ikke kender ordet, men at den
> foreslår noget der er lodret forkert.

Sådan er det desværre med anglofone programmer.  :-(

Har du overvejet om det kunne være fordi din udgave af OOo
er så gammel at den ikke kender "COMPOUNDFLAG"-tilvalget?

Jacob
--
"Mon hun svarer snart?"                  -- Kristian Vilmann