Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Lars Aronsson skrev:
> Den 6 febr skrev Jacob:

> Jag har tittat på detta, och det är *inte* ett format som
> jag anser hanterbart.

Javel.

> Jag har för avsikt att bidra till den öppna svenska
> ordlistan, men jag kommer inte att omedelbart bygga vidare
> på den här källkoden.  Min åsikt är att man bör ha en stor
> textfil, som man kan ta in i Emacs och redigera, och
> versionshantera med RCS eller CVS.

Jeg mener ikke at RCS, CVS eller lignende er egnet som
versionshåndtering til et åbent ordbogsprojekt, da det ikke
giver specielt gode muligheder for kvalitetskontrol af de
ordbøger man bygger udfra dataene.  Til et lukket projekt
med en meget begrænset deltagerskare (sådan som Dsdo.
desværre også kører for tiden) er CVS sikkert velegnet, men
hvis man vil have mange deltagere _og_ mulighed for en
fornuftig kvalitetskontrol, har jeg svært ved at se hvordan
man kan bruge CVS.

> Det är så jag arbetar internt med mina egna experiment,
> men idag har jag inget resultat som är färdigt för
> publicering.

Fint nok.  Hold eventuelt øje med Göran Anderssons
eXtensible Dictionary-projekt:

   http://217.215.183.103/

Han er vist den eneste anden svensker der arbejder med
ordbogsting lige nu.

EXtensible Dictionary er et forsøg på at udvikle et
alternativ til den struktur som vi bruger lige nu.  Det ser
interessant ud, men jeg har desværre ikke fået brugt tid på
at bidrage til projektet (endnu).

Jacob
--
"Mon hun svarer snart?"                  -- Kristian Vilmann