Re: [LOCALE] ordlistornas källkod

Den 6 febr skrev Jacob:

> Så har jeg fået gravet kildeteksten frem og opdateret den
> med en del af de rettelser jeg har fået ind i den siden
> sidst:
>
>    http://da.speling.org/filer/da.source.gz
>    http://fo.speling.org/filer/fo.source.gz
>    http://sv.speling.org/filer/sv.source.gz

Jag har tittat på detta, och det är *inte* ett format som jag anser
hanterbart.  Jag har för avsikt att bidra till den öppna svenska
ordlistan, men jag kommer inte att omedelbart bygga vidare på den här
källkoden.  Min åsikt är att man bör ha en stor textfil, som man kan
ta in i Emacs och redigera, och versionshantera med RCS eller CVS.
Det är så jag arbetar internt med mina egna experiment, men idag har
jag inget resultat som är färdigt för publicering.

--
  Lars Aronsson (sslug@sslug)
  Aronsson Datateknik - http://aronsson.se/