Re: [LOCALE] KBabel i Red Hat 7.3 :-(

Gunner Poulsen skrev:

> Fik du løst problemet?

Ja.

> Hvordan gjorde du?

 1) Hentede kildeteksten til KBabel ud af KDE-projektets
    CVS-arkiv. Den ligger under "kdesdk".

Alternativt kan man vist også hente en "tar"-fil med en lidt
mere stabil udgave af kildeteksten til KBabel.

 2) Installerede et bredt udvalg af udviklingspakker. En af
    de mere finurlige var vist "arts-devel" eller noget i
    den stil. Det er vigtigt at huske at have
    "db[1-3]-devel"-pakkerne installeret. Eller rettere, at
    have den af dem som KBabel gerne vil bruge installeret.
    Jeg kan bare ikke lige huske hvilken det er.

 3) Kørte `./configure --prefix=/usr` i "kdesdk"-kataloget
    så nyinstallationen bare blev smidt oven i den defekte
    RPM-pakke.

 4) Gik ind i "kbabel"-kataloget og kørte `make && su -c
    'make install'` for at oversætte og installere KBabel
    uden at få resten af "kdesdk"-tingene med.

Ovenstående er løst fra hukommelsen, så der kan være fejl
eller mangler.

Jacob
--
Henriks signatur er på sommerferie her.