Re: [LOCALE] Debianmanual boot-new.sgml

Claus Hindsgaul <sslug@sslug> writes:
> Og mere følger...

Spændingen øges...

> Ostartsindlæseren for &architecture; hedder "LILO".  Det

Op

> På G4-maskiner og iBooks, kan du holde 'option'-tasten nede og få en

Minus komma.

> grafisk skærm med knapper for hvert opstartbare styresystem. &debian;
> vil være knappen med det lille pingvin-ikon.

Kært!

> Efter du har startet &debian; op første gang, kan du tilføje yderligere
> tilvalg du måtte ønske (f.eks. opstart af flere operativsystemer) i

styresystemer

> en ondsindet person hente denne fil og køre et "brute force" angreb
> (dvs. køre en automatiseret afprøvning af alle mulige adgangskoder)
> med den, i et forsøg på at finde nogle af adgangkoderne.

Det første projekt jeg deltog i på universitetet handlede om
kryptering. Jeg mener vi kaldte "brute force" for "udtømmende
søgning". Det betyder nok ikke så meget her når der nu er en fin
parantes til at forklare begrebet, men ellers var en mulighed

  og angribe den med en udtømmende søgning

Du må gerne nævne systemadministrator sammen med superbruger da vi jo
ellers også ofte bruger det udtryk.

>   <sect id="PPP">Opsætning af PPP

Hm, hvis du kan tage kontakt til forfatteren af dette afsnit, burde du
måske gøre ham opmærksom på at det kunne være en idé at forklare hvad
PPP er for noget før vedkommende begynder at beskrive hvordan man
sætter det op (eller det står måske beskrevet i et afsnit før?)...

> og <prgn>emacs</prgn>.

Der mangler en lydeffekt efter sidstnævnte - noget i retning af "bim
bam bim bam BIM BAM BIM BAM BUM TAAADAAAAAAAAAAAAAA!". Hvor indsender
man fejlrapporter?

> Hvis du ikke har brug for PCMCIA kan du vælge at fjerne
> understøtningen nu. Det vil give renere opstarter. Det vil også være

eller -støttelsen

> Hvis du installerer via HTTP, vil du blive bedt om at sætte din
> proxy-server op. Dette kræves nogle gange, hvis man sidder bag brandmure

eller "mellemvært"

> dig valget mellem en række forud definerede, samlede opgavepakker fra

Jeg opfatter mest "foruddefinerede" som ét ord.

> Hvis du valgt "avanceret" pakkevalg, vil du blive ført til programmet
> <prgn>dselect</prgn>.  <url id="&url-local-dselect-beginner;"
> name="dselect-rundturen"> er tvungen læsning før du kører

Måske s/tvungen/påkrævet/.

> En let måde at læse disse dokumenter på, er at udføre <tt>cd

minus komma

> skrive en kommando efterfulgt af  <tt>--help</tt> vi du normalt få et

vil du

Med alle de forskellige opstartsindlæsere der findes, begynder jeg at
forstå behovet for GRUB.

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/