Re: [LOCALE] Debianmanual rescue-boot.sgml

Claus Hindsgaul <sslug@sslug> writes:
> <prgn>aboot</prgn> er en lille, platformsuafhængig opstartsindlæser,
> der kun kan kører fra SRM. Se <url id="&url-srm-howto;" name="SRM

kan køre

> Bundkortet UP1000 (underarkitekturen 'nautilus') fra Alpha
> Processor, Inc. er anderledes end alle de andre, da den bruger en
> API-specifik opstartsindlæser, der kører under AlphaBIOS-firmwaren

da den -> da det

> Hovedparten af AlphaServere og alle nuværende server- og
> arbejdsstationsprodukter indeholder både SRM og AlphaBIOS i deres
> firmware. Op "halv-flash"-maskiner såsom forskellige demo-kort, er det
> muligt at skifte mellem versionerne ved at gen-flashe firmwaren. Når

Op halv-flash?

Jeg er lidt træt i dag - jeg sad og så Alien II til kl. halv tre i nat
- men jeg kan ikke få den sætning til at give mening. Skulle der stå
"Og på ..."?

> SRM er installeret, er det muligt at køre ARC/AlphaBIOS fra en
> diskette (med 'arc'-kommandoen). Af førnævnte grunde anbefaler vi, at
> skifte til SRM inden installation af Debian.

Komma for meget mellem 'vi' og 'at'.

> Som på andre arkitekturer, bør du installere den nyeste version af

Ditto før 'bør'.

> Hvis computeren lader til at være frosset, når du når til den skærm,
> der giver valget mellem sort/hvid eller farve, skal du bare skifte til
> på en Mac), og starte <prgn>dbootstrap</prgn> manuelt. Denne
> programfejl lader til at være rettet, men dukker op igen en gang
> imellem.  ]]>

Hm, den sidste sætning er vel lidt selvmodsigende. Hvad med: "Denne
programfejl burde være rettet, men dukker op igen en gang imellem."

> Hvis du har en PowerMac med et IDE-drev, og får underlige fejlbeskeder

Komma for meget.

> For at opstarte en cd-rom fra ARC-konsollen, skal du finde kodenavnet
> for din underarkitektur (se <ref id="supported-cpus">), og derefter
> angive <file>\milo\linload.exe</file> som opstartsindlæser og
> underarkitekturens navn) som 'OS Path' i menuen 'OS Selection
> Setup'. Ruffians udgør en undtagelse: Du skal her bruge
> <file>\milo\ldmilo.exe</file> som opstartsindlæser.  ]]>

Har du ikke en ' for meget før "(hvor". Og "underark der" skulle vist
have været "underark er".

> DOS-maskine), har du intet valg. I andre tilfælde, gør du klogest i at
> genstarte helt ved en ny opstart.

Minus komma foran "gør".

> Hvis du bruger andre metoder til opstart af systemet, så følg
> indstruktionerne og vent på <tt>boot:</tt>-prompten.  Hvis du

"instruktioner" uden 'd'.

> Oplysningerne om nyttige opstartsparametre, fås ved at

minus komma

> Hvis du vælger en ikke-standard opstartsmetode, f.eks. "ramdisk" eller
> "floppy", vil du blive bedt om at indsætte roddisketten. Indsæt
> den i det første diskettedrev og tryk &enterkey; (Hvis du
> vælger floppy1, skal roddisketten indsættes i det andet diskettedrev).

Skal "Hvis" i parantesen ikke være med lille?

> Du har allerede hentet de disketteaftryk, du skal bruge, og lavet
> disketterne fra aftrykken i <ref id="create-floppy">.

aftrykket

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/