Re: [LOCALE] Danske brugerindstillinger (.emacs, .aspell m.fl.)

De følgende linjer er halvvejs er halvvejs forældede:

> ; don't use non-ascii (i.e. Danish oslash) as word delimiter
> (if (>= emacs-major-version 20)
>     (set-language-environment "Latin-1")
>     (require 'iso-syntax))
> (require 'disp-table)

iso-syntax var vist kun nødvendig i 19.etellerandet så
den kan du i hvert fald godt slette når det nu er Debian. Og i version
21 skulle Emacs gerne selv kunne finde ud af at sætte
language-environment hvis LANG miljøvariablen (eller måske tilsvarende
jeg ved ikke helt hvor mange og hvad der bliver tjekket) er sat.

Så noget i retning af følgende burde gerne være nok

(if (= emacs-major-version 20)
    (set-language-environment "Latin-1"))

Linjen

> (require 'disp-table)

kan jeg slet ikke få til at give mening. For

> (standard-display-european t)

kræver at disp-table er indlæst, ellers skulle den give en fejl
(standard-display-european ligger i den fil).

Så slet bare linjen

  (require 'disp-table)

--
Ole Laursen