Frivillig til oversættelse af Evolution?

Hejsa gutter!

Evolution er snart ved at være grydeklar til v. 1.0, og så viser det
sig at de sørgelige statistikker for den danske oversættelse er 1315
oversatte tekster, 630 uklare (skal omskrives/tilrettes) og 583
uoversatte. Til dem der ikke lige ved det, er Evolution et ret seriøst
postprogram/kalender/koordineringstingest (tænk Outlook) til Gnome, så
det er lidt en skam hvis det ikke lykkes os at få leveret en ordentlig
dansk oversættelse.

  http://www.ximian.com/apps/evolution.php3

Imidlertid er det således at jeg selv kun bruger Gnus, og desuden har
jeg nok at gøre med at vedligeholde alle de andre oversættelser i
Gnome (for øjeblikket er jeg ved at rette Gimp'en igennem). Så der er
brug for en frivillig, ellers sker der ikke noget overhovedet.

Den nuværende køreplan (fra sidste uge) er

  Ettore Perazzoli wrote:
  > THE SCHEDULE
  > ------------

Lidt diverse oplysninger hvis nogle hidtidigt uindviede er
interesserede:

Denne annoncering kan måske virke som lang tid i forvejen, men en
oversættelse på over 2000 tekster tager altså noget tid at lave; regn
mindst med et par uger medmindre det foregår i døgndrift. :-)

De eneste betingelser for at være frivillig er nogenlunde
retskrivningskundskaber (eller viljen til at bruge lidt tid på at
rette teksterne igennem) samt vilje til at følge vores ordliste på

  http://www.klid.dk/dansk/ordlister/ordliste.html

Ellers skal jeg nemlig til at bruge en pokkers tid på at rette
oversættelsen igennem bagefter. :-)

Hvis du ikke har prøvet at oversætte før (i sslug@sslug), skal
jeg nok sørge for at hjælpe med en grundig kommentering når
oversættelsen er færdig så evt. inkonsistens med resten af
Gnome-programmerne bliver luget ud. Desuden besvarer jeg også _meget_
gerne spørgsmål undervejs.

Den nuværende oversættelsesfil kan f.eks. findes på

  http://www.klid.dk/gnome/evolution/po/da.po

Bemærk at selvom det ville være bedst hvis du er en flittig
Evolution-bruger, er det ikke et krav (men installér dog programmet,
ellers er det pløkumuligt at teste teksterne), ligesom det ikke er et
krav at oversættelsen skal være komplet - hvis du løber sur i det
undervejs, er det som det er nu, dog bedre end ingenting.

Send venligst et svar her på listen hvis du er interesseret - ellers
bliver jeg nødt til at prøve i lidt videre kredse. Desuden er der også
en del andre praktiske oplysninger i forbindelse med
oversættelsesarbejdet.

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/