Re: [LOCALE] Engelske tastaturgenveje = danske (var diversegnøf)

On Fri, 22 Jun 2001, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Bare for at gøre det klart:
>
>    Jeg formoder at vi udelukkende snakker om
>    _tastaturgenveje_ (som for eksempel Ctrl+Q = afslut
>    program) og _ikke_ om menuacceleratorer (som for eksempel
>    Alt+U A = [ Uppseting ] -> [ Vís amboðsbjálki ]), da
>    menuacceleratorer nødvendigvis må følge teksterne i
>    menuerne.

Tak for den bemærkning, der klargør at der er forskellen på
"tastaturgenveje" og "menuacceleratorer". Jeg må indrømme at
jeg i den daglige anvendelse ikke skelner særligt mellem dem.

> I både KDE og Gnome har du trods alt mulighed for selv at
> definere genvejstaster.

"genvejstaster"?. Mener du tastaturgenveje?

> Men som sagt, så er det problematiske at vi ikke uden videre
> kan _kopiere_ vores genvejstasteopsætninger mellem KDE,
> Gnome, fvwm o.a.

Når vi selv (pr. bruger) kan definere genvejstaster i f.x. KDE
og GNOME, er der så ikke en mulighed for at lave et script
(KdeGenveje2GnomeGenveje.sh) der oversætter og indlægger fx.
KDE genvejstaster til genvejstaster i GNOME?