Re: [LOCALE] Engelske tastaturgenveje = danske (var diversegnøf)

On Thu, 21 Jun 2001, Sune Rastad Bahn wrote:

> Forskellen er jo at du ikke installerer enten en engelsk version eller
> en dansk version af linux men en linux der understøtter dansk OG engelsk.
> Derfor kan du altid arbejde i dit eget locale selvom du deler maskine med
> engelsktalende. Dit problem er altså et NT problem ikke et Linux problem.

Win* (blandt andre) har et problem. Det kunne vi andre lære af, og forsøge
at undgå i oversættelserne. Vi er et par stykker der samtidigt, bruger mindst
tre forskellige sprog på  mindst fire *nix+Win* maskiner, af hvilke vi selv
kun ejer nogle af maskinerne. Ensartede tastaturbindinger i hvert vindue
ville være at foretrække hvor det er muligt. Dermed ikke sagt at vi altid
bør holde os til WinXX tastaturbindinger, tværtimod.