Re: [LOCALE] Engelske tastaturgenveje = danske (var diversegnøf)

Sune Rastad Bahn wrote:

> Forskellen er jo at du ikke installerer enten en engelsk version eller
> en dansk version af linux men en linux der understøtter dansk OG engelsk.
> Derfor kan du altid arbejde i dit eget locale selvom du deler maskine med
> engelsktalende. Dit problem er altså et NT problem ikke et Linux problem.

Nu brugte jeg det som eksempel, ikke som bevis.

Problemet under NT er at tastebindinger følger localet 100% og at det
ikke tager hensyn til at jeg gerne vil have ting på dansk, men også
gerne vil have samme bindinger som på engelsk.  Det er den
funktionalitet jeg "advokerer" for at få under Linux.  Og den
funktionalitet jeg er bange for LInux ikke understøtter.

> Jamen så fjern dog NT fra dine maskiner. Man behøves ikke blive psykotisk
> af at bruge computere, man kan skifte til linux istedet.

Det er ikke mine maskiner.  Min pointe er ikke NT, og jeg ønsker ikke at
mit synspunkt skal afskrives som "en dum NT-bruger", men at her er der
en konkret funktionalitet som der er "nogen" der ønsker.

> Hvis du sender en patch med den effekt til f.eks. gnome og KDE kan du
> sikkert godt få den optaget..

Så sej en programmør tror jeg ikke jeg er.  Når jeg får ADSL vil jeg
kigge på det.
--
  Thorbjørn Ravn Andersen               "...plus...Tubular Bells!"
  http://bigfoot.com/~thunderbear