Re: [LOCALE] Engelske tastaturgenveje = danske (var diversegnøf)

Ole Laursen wrote:

> Hvorfor lægger du egentlig vægt på dét? Jeg kan forstå det i Emacs,
> men i almindelige programmer hvor der alligevel ikke er en standard?

Fordi jeg skifter maskine meget ofte.  Lige nu er det primært NT 4.0 med
danske og engelske versioner i en skøn pærevælling, men det kunne lige
så godt have været forskellige Linuxversioner.  Det bliver det
forhåbentligt snart.

Det er ganske enkelt ved at drive mig til vanvid at Fed og Kursiv's
ændrede genvejstaster har betydet at Find er flyttet (dét bruger jeg
meget).  Alle de andre taster er selvfølgelig også anderledes, så det er
også frustrerende og henviser til musen.

Jeg er ligeglad med de faktiske tekster - jo danskere, jo bedre - men
ændrede genvejstaster giver tandmærker i bordkanten.

> muligt overhovedet, f.eks. "_Open" -> "_Åbn". Men jeg er interesseret
> i at høre argumenter for det modsatte.

Igen havde en nuancering i sprogvalget været at foretrække.  Tænk hvis
man kunne bede om danske menuer med engelske genvejstaster :-)

--
  Thorbjørn Ravn Andersen               "...plus...Tubular Bells!"
  http://bigfoot.com/~thunderbear