Engelske tastaturgenveje = danske (var diverse gnøf)

> Jeg vil personligt helst have en god fordanskning af mine programmer,
> _hvis_ tastebindingerne er de samme som i de engelsksprogede versioner.

Hvorfor lægger du egentlig vægt på dét? Jeg kan forstå det i Emacs,
men i almindelige programmer hvor der alligevel ikke er en standard?

Jeg plejer ikke at gøre noget videre ud af at bevare genvejene når jeg
oversætter, også fordi det ofte giver mest mening at bruge det første
bogstav i ordene eller en af de trykstærke vokaler hvilket ikke
nødvendigvis falder sammen med den engelske. Tit er det heller ikke
muligt overhovedet, f.eks. "_Open" -> "_Åbn". Men jeg er interesseret
i at høre argumenter for det modsatte.

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/