Re: [LOCALE] Regnskabsord

Tirsdag 19. Juni 2001 11:18 skrev Keld Jørn Simonsen:

> Jeg synes at børskode er bedre. Kortnavn siger ikke noget som
> helst. Børskode kan bruges som generisk navn for alle de koder
> som de forskellige børser har.

Jeg synes det er _meget_ vigtigt, at vi benytter de fagtermer, som
rent faktisk bliver benytte i børsfaget allerede.

Kortnavn er fastlagt af KBHs fondsbørs, på samme måde som de har
fastlagt navnet fondskode.
Jamo aktier har f.eks. fondskode DK0010227255 ifølge et købstilbud,
der er indrykket i Jyllandsposten som annonce i dag.
Hvis vi finder på navnet børskode, mener vi så kortnavn eller
fondskode? Jeg ville gætte på det sidste.

Mvh
--
 /\ ,_  _|,_ _  _  _,  |¨) _  _ |_   Marius Simonsensvej 7, 2.tv
/¨¨\| )(_|| (-'.-|`-,  |¨).-|(_ | )  8200 Aarhus N,      Denmark