Re: Hvor kan jeg finde den ordliste som indholder ord og grammatiskinformation?

Hej Dan

> Jeg søger efter ordbøger med grammatisk information og
> faldt over Den store danske ordliste. Jeg har hentet
> filen 'dsdo-1.4.11.zip' da jeg sidder på en PC. Den
> liste med ord som jeg har hentet ('words-da') indeholder
> kun ord men ingen grammatisk information og stemmer ikke
> overens med dokumentet "Beskrivelse af filformatet
> ordlisten lagres i".

Der er en lille forskel på "lagres" og "distribueres".

> Hvor kan jeg finde den ordliste som indholder ord og
> grammatisk information?

P.t. er der ikke én samlet fil med al den information vi har
samlet, men du kan finde en god del af den i filen

   http://hugin.ldraw.org/idanish/samlet_log.gz

Jeg håber ikke du bliver skuffet over at der langt fra er
grammatisk information til alle de ord vi har med i
ordlisten.

> PS: Findes der ligende lister i samme format på andre
>     sprog?

Der findes tilsvarende projekter med færøske og svenske
ordlister, men der er vist ikke grammatiske data af
betydning med i dem endnu.

Jacob
--
"Sleep is just a cheap substitute for coffee"