Re: [LOCALE] Licensen p å densvenska ispell-ordlistan

Martin:

> Licensen på den svenska ispell-ordlistan är GPL, vilket
> är dumt.

Det kan diskuteres om det er dumt, men...

> Det innebär vad jag förstår att man bara får distribuera
> den tillsammans med program som är GPL.

Forkert. Den må ikke være oversat ind i ikke-GPL-programmer
og ikke-GPL-programmer må ikke være afhængige af den.

> Bättre vore att ha LGPL, så att det bara är ordlistan
> som skyddas och inte alla program som använder den.

Hvis det gør virksomheder og andre lidt gladere, så er der
vel ikke noget galt i det, men som jeg skriver i mit svar
til Peter mener jeg at vi med GPL beskytter dem mod at begå
en alvorlig designmæssig fejl ved at bruge GPL.

> Vem äger ordlistan? På sidan står det Copyright © 1998
> Skåne/Sjælland Linux User Group.

Så må det være SSLUG's ordliste. Jeg ved ikke hvem der
egentlig har samlet ordene, men det må være SSLUG's
bestyrelse, vi skal spørge om det er i orden at ændre
licensen til LGPL.

> Har alla som gett bidrag till listan överlåtit rätten
> till SSLUG? I så fall är det ju bara att ändra licensen.

Der er vist ikke særlig mange, der har bidraget til den
svenske ordliste og i værste fald kan jeg trække deres
rettelser ud igen, så det er et rent SSLUG-produkt.

Jacob
--
Growing older is compulsory. Growing up isn't.