Re: [LOCALE] Shellscript -> skalskrift?

Peter Makholm wrote:
> Jeg ville føle det underligt at kalde noget der er implementeret i et
> Turingkomplet sprog (og som virkelig anvender andet end bare sekvenser
> af kommandoer) for kommandoliste.
Jeg er godt klar over at et script er mere end 'bare' en liste, der køres fra
start til slut.
Men fordi en tekstbehandler i dag kan mere end bare at behandle tekst, kalder
man det stadig en tekstbehandler. (nej, jeg snakker ikke om hele kontor pakker).
Ønsker man et ord der er umiddelbart forstående på dansk, kan man ikke ligge en
manual i samme ord.
Hvis du spørger 100 danskere, som kan betjene en computer, men som ikke i
forvejen kender til betydningen af ordet script, på en computer. Er jeg sikker
på langt flere ville forstå kommandoliste, end skalprogram.

                 @(~Ô^Ô~)@
  -------------oOo---U---oOo-------------
  |                                    	|
  |  Stud. Ing. 			|