Re: [LOCALE] Shellscript -> skalskrift?

> Hvis det var et skalprogram så hed det på engelsk shell program.
> Og den sidste er alt for langt og lidt "dobbelt".
>
> Generelt kalder man det for "scripts" når det er "simple" sprog
> som normalt fortolkes. (awk, perl, shell,...)
> Så jeg tror ikke vi skal blande "program" ind her.

Jeps. Men hvorfor skelne? Program kan alle vel forstå. Hvis man synes
at det giver indtryk af noget lidt for stort, kan man vel bare kalde
det et lille skalprogram. :-)

Lad mig give et eksempel: "Hvis man synes det er trættende altid at
skulle køre fetchmail og -news hver gang man kobler op med sin
ppp-forbindelse, kan man bare lave et lille skalprogram til at ordne
det."

Jeg selv synes det virker OK. Kommandoliste vel også bruges, men så
skal det nok være som i "... kan man bare anbringe kommandolisten i en
fil. Man kan så kalde kommandolisten efter at have udført 'chmod +x
filnavn' på den."

--
Ole Laursen
http://sunsite.dk/olau/