Re: [LOCALE] Re: spelling

> Men det er selvfølgelig klart at fagudtryk fordrer fagudtryk når de er
> bedst til at beskrive emnet.

Det er lige præcis det jeg mener.
Og nogle fagudtryk stammer ikke fra det danske sprog.
Maskinen der laver udskrifter på papir. Hvorfor kalder vi ikke den for en
udskriver, eller blot en skriver. Eller måske en prenter? Hvorfor kalder vi den
en printer? Det er et engelsk fagudtryk. Og vi har taget det til os som et dansk
ord. På magisk vis vil jeg næsten sige, for det der kommer ud af maskinen
kalder vi ikke lige så konsekvent for et print. Mange siger udskrift.
Sprog er forunderligt. :o)

> Det må vist være i dette årtusind at vi overtager verden... :-)

Ja, _det_ vil jeg gerne være med til :o)

Venlig hilsen Johnny :o)