Re: [LOCALE] Re: spelling

On Mon, 01 Jan 2001, you wrote:
> [...]
>
> Jeg bryder mig ikke om at du gør det til en religiøs sag -
> beslutningen bygger ikke på f.eks. noget nationalistisk nonsens om at
> Danmark og dansk er bedre end alt andet. Der er en faktisk logisk
> begrundelse for det.
>
> Og det er jo blot en anbefaling at man forsøger at finde et dansk
> udtryk. Hvis du mener at en oversættelse er forkert et sted, bliver du
> nok nødt til at være mere specifik. Ellers er det jo ret svært at tage
> kritikken til sig og ændre noget.

Det var ikke meningen at blive religiøs eller antinationalistisk. Det var bare
en talemåde. :o) Lad os endelig ikke starte en religiøs krig.

Efter vores lange diskussion har jeg efterhånden fået den fornemmelse at jeg
har for højt et ambitionsniveau i fohold til vores nuværende gennemsnitsmål.
Jeg har læst DHSGs formålsformulering som meget kort siger "oversæt til dansk
så så mange danskere som muligt kan bruge programmerne".
Deri ligger brugergruppen "Danmark". Ret stor, men generelt med sproget
"dansk-dansk".

Venlig hilsen Johnny :o)