Re: [LOCALE] Re: [BOG] Re: [LOCALE] Shellscript -> skalskrift?

> Jeg synes "skalskrift" er ok, men hvorfor gøre livet så
> svært for folk? Hvor mange kan gætte at "skrift" (eller det
> amerikanske "script") dækker over et fortolket program?

Jeg stemmer for skript.

> Hvorfor ikke bare skrive program, med mindre det i
> sammenhængen er nødvendigt at gøre det klart at det drejer
> sig om et fortolket og ikke et oversat program?

Når man programmerer laver man programmer. Når man bruger et
programmeringssprog programmerer man. Implementationer af
Programeringssprogs kan være enten fortolkere eller
oversættere. Altså, programmer kan godt være fortolkede. Ergo er det
en falsk skelnen du forsøger at forsvare.

> Jacob (sydøst for Torkil)

Peter, der ikke fik en GPS i julegave, så jeg ved ikke hvor jeg er.