Re: [LOCALE] Re: spelling

> Hvis nogle af jer har haft markedsføring, så er det et fag hvor man virkelig kunne
> have brug for danske udtryk. Jeg har haft det i tre år, og det er RET svært at forholde
> sig til de engelske udtryk. Og helt ærligt, hvor meget gavn har jeg så haft at lære
> disse udtryk...næsten ingen. Jeg har endnu ikke haft brug for at tale markedsføring
> med englændere, og i så fald er det når man kender de danske udtryk og hvad der lægger
> bag dem, ikke ret svært at lære dem. Derimod har jeg ikke haft mulighed for at snakke
> [...]

Rigtig god pointe. :o)
Og mig bekendt rigtig. :o)

Det er min antagelse at det er godt med modersmålet i indlæringssituationer.
Jeg har det også bedst med at få forklaret nye ting på dansk. Dansk, dansk og
intet andet end dansk. Jeg har hørt andre sige det samme. Men jeg har ingen
beviser for at det er generelt gyldigt.
Under alle omstændigheder; efter indlæringen kommer brugen. Og
den er i nogle tilfælde anderledes, og i andre tilfælde den samme.

Jeg vil ikke partout have at vi skal bruge alle de engelske begreber i alle
situationer. I nogle situationer er det besværligt - og så skal vi ikke
bruge dem. I nogle situationer er det det mest praktiske - og så
mener jeg at vi bør bruge dem.

Der er forskel på brugssituationerne og brugerne.

Venlig hilsen, og godt nytår :o)

Johnny :o)