Shellscript -> skalskrift?

Fra: Frank Damgaard <sslug@sslug>

>På dansk hedder det shellscript eller shellskript,
>så skal* kan vi glemme,

I følge engelsk-dansk-ordlisten:
http://www.klid.dk/dansk/ordlister/ordliste.html
så er hedder shell skal og script skript eller skrift.

Jeg valgte så en sammensætning af skal og skrift,
så shellscript bliver til skalskrift.

Men det er måske fordi, jeg misforstår ordlisten,
hvor det måske skal forstås som:

(commando) script -> skript
(other) script -> skrift

Script findes i Retskrivningsordbogen, men det
gør skript ikke.

De herligste hilsner

Claus Sørensen               K L I D
Formand                 ------------------          Tlf:     21 27 62 45