Re: [LOCALE] KDE Oversættelse

On Sat, 28 Oct 2000, M wrote:

> Jeg kan se KDE oversættelsen har stået stille længe,

Det tror jeg nu ikke. Jeg er begyndt at køre kde2 i sidste uge og den er
100% dk. Faktisk er dansk det bedst understøttede sprog (muligvis efter
engelsk :-), bedre end både tysk, fransk etc. Selv hjælpen til spillene
er oversat.

> så jeg tænkte jeg ville gi' en hånd med i oversættelsen af KDE.

Det er sikkert altid velkomment. Der kommer jo hele tiden nye programmer
til. Særligt herefter KDE2 kom ud, bliver der nok et stort arbejde med
alle de nye versioner af programmer fra kde 1.1.2

> Men den side KDE har er ikke just den letteste at finde rundt i.

Helt enig. Det er nok derfor det så ud for dig, som der ikke sker så
meget.

> [...]
>
> 2. På ovenstående URL er der en lang række applikations navne. Ud for
> hver app. står der fx. 2 untranslated, betyder det 2 untranslatede
> filer, eller msgstrings i selve .po filen?
>
> 3. Der står enten fuzzy elelr untranslated ud for hver evig eneste app.
> skal det forståes om at ingen af applikationerne endnu er blevet komplet
> oversat til Dansk?
>
> 4. I alle filerne lavet af Erik Pedersen, der står alle danske bogstaver
> på en sjov måde... Fx. står ordet gennemsøg som "Gennemsøg". Hvorfor??
> Og i tilfælde af at æøå skal stå på en speciel måde, hvordan??

Jeg synes du skal skrive til Erik, han er vist koordinator på
oversættelserne. Som det skulle fremgå ovenfor gør han et virkelig godt
stykke arbejde. Jeg er ikke sikker på han er aktiv her på listen, men jeg
mener HSDG gruppen har haft lidt kontakt med ham.

> Nå men skal vi ikke satse på at nogen af jer lige gider svarer på det
> her.

Tjah, jeg har vel egentlig ikke svaret, bare sendt dig videre ;-)

Sune