Re: [LOCALE] En lille grammatisk gåde - SPOILER!

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Jesus er ikke navneord.

Jo det er. Egennavne (propier) er også navneord (substantiver), det vi
normalt kalder navneord hedder egentlig fællesnavne (appelativer), der
gælder med andre ord formelt:
$\mathit{navneord} = \mathit{fællesnavne}\cup\mathit{egennavne}$

> (Øhhh, har det ikke lige været diskuteret på d.k.s?)

Det var da fordi jeg fandt den diskussion jeg fandt løsningen på Sunes gåde.

> Det findes heller ikke i RO86. Men jeg mener godt at vi mindst kan
> have "Mariæ bubudelsesdag" med.

Jeg fandt det heller ikke i RO86, og RO/net har det heller ikke, jeg
synes bare der var nogen i d.k.s der sagde det var der.
Så lad os nøjes med:

Word: Mariæ bebudelsesdag